2014年3月28日 星期五

合掌瓜無花果瘦肉湯 (附食譜) - 真空煲

很久沒煲湯水了,天氣濕濕悶熱,行經街市,看見有合掌瓜,那就不如煲個合掌瓜湯清熱解毒一下吧!!

我覺得中式湯,其實都是很隨意囉, 每個家庭做法都有點不同,配料亦有些不同,但其實主要都是一些瓜菜,加入肉類,煲2-3小時,已經可以好好味了!!! 

我習慣用真空煲煲湯,因為實在方便又慳火,非常適合要上班的我。

平時放工回到家,多數都沒有足夠時間煲老火湯,最多只會滾湯,如果想飲中式老火湯,我便會在早一晚便預備材料,吃飽晚飯才煲湯,煲滾材料便放入真空煲,隔晚睡醒了上班前再滾起2分鐘,再放回真空煲,到放工回家開飯前再滾5-10分鐘便有靚靚老火湯囉!!  

來分享一下我的做法吧!!


合掌瓜無花果瘦肉湯 (4-6人份)

材料:
合掌瓜  3-4個 (約一斤)
紅蘿蔔  1個 (約400g)
瘦肉      半斤
南北杏  約3湯匙
無花果  6-8粒
蜜棗      2粒
水          3公升

做法:
1. 紅蘿蔔去皮切件,合掌瓜去皮去心切件。
<合掌瓜的汁有黏液, 去皮切件時戴手套會方便一點。>

2. 蜜棗,無花果及南北杏洗淨備用,瘦肉洗淨汆水備用。

3. 將水煲滾,放入所有材料。
我是用真空煲:先用大火煲15分鐘,放入真空煲焗最少3小時或隔晚。
在真空煲焗了一晚之後,變得濃郁了:


4. 取出中大火滾10分鐘,略加鹽調味便可。
<
如用明火:先用大火煲約30分鐘, 轉慢火煲2小時,再大火滾起20分鐘,略加鹽調味即成。>

功效:
1. 合掌瓜又名佛手瓜,性溫,味辛苦酸。中醫認為它清熱解毒,理氣和中。
<它的詳細功效及好處可按此參考>
2. 紅蘿蔔營養豐富, 補眼, 抗氧化。
3. 南北杏止咳下氣,潤燥消積。
4. 無花果蜜棗潤肺止咳。